Een land met vele gezichten.. - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cilia-Nic - WaarBenJij.nu Een land met vele gezichten.. - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cilia-Nic - WaarBenJij.nu

Een land met vele gezichten..

Door: Nicole & Cilia

26 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Dinsdag ochtend zijn we aangekomen in Koh Samui! Eindelijk strand! Wat hebben we hier lang naar uitgekeken. Maarr... dan net wanneer we ons handdoekje willen neerleggen op het strand: regen. Getsie! Daar houden wij he-le-maal niet van. Eerst wilden we, eigenwijs als we zijn, gewoon op het strand blijven liggen, maar later zijn we toch maar ergens overdekt in een strandtentje wat gaan drinken.. Het zag er niet naar uit dat het snel zou gaan opklaren, dus toen maar beetje een rustig dagje gedaan. Beetje gepantoffeld (zoals Cilia het zo mooi noemt), gewinkeld en bijgeslapen. 's Avonds na het eten zijn we naar de Rasta Bar geweest, wat vooral Nicole heel leuk vond haha. Fijne live muziek en lekker wat gedronken!

Tweede dag, nieuwe kansen dachten we. En ja hoor, de zon scheen volop in Koh Samui! Wij hebben hier volop gebruik van gemaakt en zijn lekker de hele dag aan het strand geweest. Resultaat: helemaal relaxed, maar wel zo verband als maar kon. Oeps!

De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn daar het hele eiland mee over gescheurd. De eindbestemming van de dag: een paar watervalletjes in het midden van het eiland. Na veilig te zijn aangekomen (nog best lastig voor Nicole om aan de verkeerde kant te rijden in het drukke Thaise verkeer haha), kwamen we aan bij een heel mooi stukje natuur. We zagen niet alleen de watervalletjes, maar ook hele lieve olifantjes, die we banaantjes hebben gegeven en vele mooie uitkijkplekjes! Genietenn!! Na 's avonds lekkere lokale gerechtjes te hebben gegeten nog groepje uit het hostel nog wat gedronken en poging tot uitgaan gedaan!

Na drie dagen was het tijd om door te gaan naar het volgende eiland op de planning: Koh Tao. Na een nachtmerrie van een boot trip (lees: hoge golven, kotsende mensen in de boot en dat soort taferelen) uiteindelijk helemaal veilig aangekomen. Daar aangekomen, hoorden we dat het hoogseizoen is in Koh Tao. Wij hadden natuurlijk van tevoren geen hostel of iets geboekt en al veel slaapplekken bleken al volgeboekt te zijn.. We bleken niet de enige te zijn, we kwamen wat mensen uit ons eerdere hostel tegen die ook nog een slaapplek zochten. Met zijn 5'en uiteindelijk iets gevonden, wat redelijk goedkoop was en waarvan we dachten dat het er wel mee door kon voor een nachtje. Uiteindelijk bleek deze slaapplek een super chill resort te zijn aan het strand met eigen zwembad en een heuse poolbar : ) prima keuze om op de bonnefooi naar Koh Tao te komen dus en een prima resort om met zijn 5'en een paar dagen in een bungalowtje door te brengen! We hebben echt een toffe tijd gehad op Koh Tao en veel leuke dingen gedaan met onze 3 'roomies'. Samen snorkeltrip gedaan op de scooter, goed wezen stappen en vooral ook lekker chillen aan het strand en zwembad!

Daarna was het tijd voor de jungleee! Van resort met fatboys op het strand naar een basic junglehutje met beperkte mogelijkheden tot elektriciteit, amper sluitende deuren en ramen en rare krekel en kikkergeluiden 's nachts. Even slikken dat we onze Apple apparaturen niet op konden laten natuurlijk ;) maar lekker een boekie opengeslagen in de hangmat op onze veranda en genoten van ons prachtige uitzicht over de bergen van het national park Khao Sok. Voor de 2e dag stond er een jungletocht gepland! Eerst met een bootje over brede helder groenblauwe meren gevaren die waren omringd door bergen en regenwoud en daar de eerste aapies in het wild gezien! Daarna zelf een stukje gekajakt en gezwommen (Nicole uitsloven met d'r roeiskills natuurlijk). En toen ging het pas echt beginnen! We hadden een sympathieke dikke Thai als gids (die al 18jaar dezelfde tour liep!) die we Big Guy mochten noemen, dus de toon was gezet. Hij banjerde lekker op zijn blote voeten door modder van 20cm diep en we hadden ook niet echt aan zien komen dat we rivieren over moesten steken die tot onze heup kwamen, dus dat leverde natuurlijk het nodige leedvermaak op. Onderweg nog mega grote spinnen, een slang en grote kikkers gezien. Ook nog een grot ingeklommen waar we op een gegeven moment tot onze nek onder water stonden en pikdonker was als de zaklampen uitgingen, best een beetje spannend.
Na zo'n dag zijn je kleren wel toe aan een wasbeurtje, maar bij gebrek aan stop in de wasbak hebben we maar een poging gedaan onze kleren in een plastic zak te wassen (wat ook een avontuur op zich was). Na deze redelijk tomboy dag van klauteren in de jungle, hielden we de dag erna een echte relaxdag, met hoe girly een Thaise manicure op de planning om de laatste modder/ jungle resten van onze handjes te verwijderen : ) Daarnaast hebben we lekker veel gechillt, spelletjes gespeeld en boekies gelezen die dag.

Na 3 dagen jungle hebben we toch wel beetje behoefte aan goedwerkende elektriciteit. Op naar de stad dus! Volgende stop: Kanchanaburi.

We'll keep you posted!

Liefs, Cilia & Nicole

• 26 Juli 2014 - 09:07

Sam:

Hè tante Bo allemaal poep op hoofd, das gek..

• 26 Juli 2014 - 10:41

Paps En Mams:

Zo dames wat een avonturen voor jullie als poldermeiden! Helemaal in een andere cultuur ondergedompeld moet geweldig zijn. En ja dan moet je misschien wel eens wat westerse luxe ontberen "but who cares"! Goed om te lezen dat jullie actief het land verkennen op allerlei voertuigen. Ik zie het helemaal voor me twee blondjes op een scooter aan de verkeerde/goede kant van de weg, alles is relatief. En ja Cilia.
    dat je het moet afleggen tegen Bo "roeimachine" Waaijer is geen schande hoor! Maar dat jullie in de jungle lopen tussen de slangen, kikkers en spinnen vind ik wel heel dapper! Wel goed naar ome Thai de gids blijven luisteren, een misstap is zo gemaakt. By the way, nog afkick verschijnselen gehad zonder jullie Apple machientjes of als deze leeg waren?
    Dus nu weer naar de bewoonde wereld terug om het stads- en uitgaansleven nog wat onveilig te maken!