Cielie & Bo in Bangkokkie - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Cilia-Nic - WaarBenJij.nu Cielie & Bo in Bangkokkie - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Cilia-Nic - WaarBenJij.nu

Cielie & Bo in Bangkokkie

01 Januari 1970 | Thailand, Ban Chaweng Yai

Even een verhaaltje over de afgelopen dagen in Bangkok.. Iedereen verklaart ons voor gek dat we er 5 dagen gebleven zijn, maar we hebben het gewoon rustig aan gedaan en echt een leuke tijd gehad! Eerst een beetje in de buurt rondgelopen om er vooral achter te komen dat al die thaise mensen uit waren op onze Bathjes.. Zo hebben we al geleerd dat je niet voor 10cent een tuktuk moet nemen, altijd moet vragen naar de meter in een taxi, niet naar een pingpongshow moet gaan (pingpongballetjes op vieze plaatsen), het niet waar is als Thaise verkopers zeggen dat de toeristische plaats waar je heen gaat dicht is en noooit moet vertellen waar je heen gaat of waar je vandaan komt als je niet achtervolgd wilt worden door een paar geïnteresseerde thaiaanse kerels.. Gelukkig waren er ook heel veel lieve mensen die ons oprecht wilde helpen.

Naast lekker chillen aan ons dakzwembadje hebben we heel veel mooie plaatsen gezien op verschillende manieren (taxi, tuktuk, bootje, fietsend met Co van kessel en veeel lopen). Echt superleuk! Vooral grand palace en wat pho (buddha tempel) waren super indrukwekkend en het uitzicht vanaf de golden mount was top. Wel leuk dat we bij de fietstocht een gidsje hadden op wie we al onze vragen over allerlei gewoontes en tempels los konden laten! We hebben geleerd te groeten op 3 manieren als een echte thai en er zijn blijkbaar wel 173849 manieren waarop je geluk kunt afroepen over jezelf.. Overal bij de tempels zijn plaatsjes waar je kunt bidden, lotusbloemen met heilig water kunt besprenkelen, wierook kunt branden (altijd 3 stokjes tegelijk) en waar mensen een klein beetje goud van de buddha's schrapen op hun gebedspapiertje voor geluk. Ook zijn er overal plaatsjes waar je rijst of geld kunt doneren voor de monniken, maar ze doneren hier ook graag fanta aan de goden. Hoewel wij vooral keken naar de Thaise prachtige gebouwen keken de aanwezige Thaianezen vooral naar ons. We vallen blijkbaar nogal op met onze blonde haren en lengte en zo bleken wij een ware attractie te zijn voor de Thaiers. Er is al meerdere keren gevraagd of we alsjeblieft met ze op de foto wilden. Gelukkig zijn wij de moeilijkste niet, dus primaa ; )

Buiten al het cultuur snuiven, hebben we natuurlijk ook bijzonder en lekker gegeten en gefeest! Op de rat in het restaurant de eerste avond na was het best lekker, hoewel nicole het natuurlijk moeilijk blijft vinden om weg te blijven van de italiaanse keuken = pizza ;). Maar de pad thai smaakt desalniettemin goed. Ook hebben we het Bangkokse nachtleven inmiddels aan een grondige inspectie onderworpen. Bangkok blijkt een prima plek te zijn om uit te gaan en we hebben wat mooie verhalen aan onze stap avonturen over gehouden!

Na 5 fijne dagen in Bangkok zijn we met een nachtbus naar het eerste eiland op onze planning, Koh Samui, door gereisd. Na 36 onnodige busstops, 12 keer wachten om andere toeristen op te pikken, een nacht lang niet slapen en 2 uur met een boot stonden we dan eindelijk op het witte strand! Daar gaan we van genieten!!

Dikke doei,

Liefs Nicole & Cilia!

P.s. We zijn er nog niet helemaal achter hoe je een thais persoon nu correct benoemt :)

• 16 Juli 2014 - 08:43

Familie Campos:

Heee Ciel en Bo! Echt leuk jullie verhaal te lezen en jullie avonturen te volgen. En al zoveel gezien en gedaan in Bangkok. En de rest van Thailand belooft nog veel moois! Enjoy!!

• 24 Juli 2014 - 19:09

Fam Bor- De W.:

Hoi Ciel en Nic,

Goed van jullie te horen en die foto's uit een compleet andere wereld!
    We kijken uit naar jullie nieuwe verslag en foto's...
    Mooie tijd toegewenst!!!